Status efterkontroll för tredje gången?

Permalänk

Status efterkontroll för tredje gången?

Jag gjorde klart min beställning tidigt på morgonen den 16 november. Den påbörjades direkt att jobbas på där statusen snabbt gick till plockad och sedan "under montering" eller liknande (minns ej). Redan på fredag-eftermiddag var den monterad. På måndagen den 20 november var statusen "efterkontroll". Tisdagen gick den tillbaka till montering, onsdagen efterkontroll igen. Sedan låg den i efterkontroll till fredagen då det ändrades till "färdig för funktionstest". Igår mitt på dagen ändrades statusen återigen till efterkontroll (3e gången) och nu ligger den fortsatt i den statusen.

När kommer jag få min dator tror ni?
Någon mer som beställt nu under Black Friday och har lyckats få sin dator än?

När jag beställde (alla delar fanns i lager) så stod det att den var färdig inom 8 dagar tror jag. Idag är 13e dagen sen de började bygga min dator. Jag har kontaktat Inet men de säger bara att de hoppas kunna skicka så snart som möjligt (de har inte kontaktat mig om att något skulle varit fel med datorn eller dylikt). Jag ville helst ha datorn i fredags eftersom jag var själv utan fru och barn i helgen men nu verkar det som att jag ska vara glad om jag får den till den här helgen som kommer. Ångrar att jag inte byggde själv bara.. Det var min tanke fram till att jag såg att det var gratis och man fick garanti när Inet byggde datorn. Men jag visste inte att det skulle ta över två veckor när man själv kan göra jobbet på ett par timmar

Permalänk
Medlem

Har säkert med Black Week och Cyber Monday att göra.. man ska inte ha bråttom med saker beställda i dessa tider 😁

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Jag beställde måndagen den 20/11.
Samma dag ringde Inet och stämde av lite och sen släpptes den till kön.
Fick 10 arbetsdagar som riktmärke då.

I fredags 24/11 monterades den, och sen ändrades det till "Efterkontroll" igår måndag 27/11.
Nu vid 17 snåret 28/11 är det fortfarande "Efterkontroll".

Hur många steg som är kvar, ja det vetetusan. Jag trodde att "efterkontroll" var "funktionstestet" men det verkar det ju inte vara tyvärr.

Hade räknat med att ha den hemma på fredag. Men ser mörkt ut.
Jag gjorde som dig, tog monteringen enbart för att det var gratis, vilket jag normalt aldrig skulle ta annars :/

Aja den kommer väl iaf

Visa signatur

Fractal Design Define 7 White | ASUS Prime Z790-A | Intel i9 14900K | Artic Liquid Freezer II 360 | Corsair 2x32GB 5600Mhz DDR5 | Samsung 990 PRO M.2 2TB | DeepCool PX1200G 1200W | ASUS GTX 4080 | Samsung Odyssey C49G95 49"

Permalänk
Skrivet av Castel:

Jag beställde måndagen den 20/11.
Samma dag ringde Inet och stämde av lite och sen släpptes den till kön.
Fick 10 arbetsdagar som riktmärke då.

I fredags 24/11 monterades den, och sen ändrades det till "Efterkontroll" igår måndag 27/11.
Nu vid 17 snåret 28/11 är det fortfarande "Efterkontroll".

Hur många steg som är kvar, ja det vetetusan. Jag trodde att "efterkontroll" var "funktionstestet" men det verkar det ju inte vara tyvärr.

Hade räknat med att ha den hemma på fredag. Men ser mörkt ut.
Jag gjorde som dig, tog monteringen enbart för att det var gratis, vilket jag normalt aldrig skulle ta annars :/

Aja den kommer väl iaf

Tack för svar! Då verkar det vara så att Inet bara fick extremt mycket att göra nu under Black Friday och att det inte behöver vara så att min dator har några defekter.

Ska man gå på hur min status uppdaterats så sker åtminstone två efterkontroller. En efter monteringen är klar och sen en till efter funktionstestet.

Håller tummarna att den kommer innan helgen

Permalänk
Skrivet av Castel:

Jag beställde måndagen den 20/11.
Samma dag ringde Inet och stämde av lite och sen släpptes den till kön.
Fick 10 arbetsdagar som riktmärke då.

I fredags 24/11 monterades den, och sen ändrades det till "Efterkontroll" igår måndag 27/11.
Nu vid 17 snåret 28/11 är det fortfarande "Efterkontroll".

Hur många steg som är kvar, ja det vetetusan. Jag trodde att "efterkontroll" var "funktionstestet" men det verkar det ju inte vara tyvärr.

Hade räknat med att ha den hemma på fredag. Men ser mörkt ut.
Jag gjorde som dig, tog monteringen enbart för att det var gratis, vilket jag normalt aldrig skulle ta annars :/

Aja den kommer väl iaf

Intressant, beställde min på söndagen 19/11
Gjorde samma, med tanke på montering av vissa komponenter jag inte gett mig på tidigare(vattenkyld AIO), och att det då var gratis medföljande av garanti,
Den gick precis över till "plockad" idag någon gång,
enligt deras mail beräknas dom skicka min dator 7/12.

Visa signatur

be quiet! Pure Base 500 FX | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Cooler Master Masterliquid ML360 Illusion | G.Skill Trident Z5 Neo 2x16GB 6000MHz CL30 | MSI RTX 3060 Ti(2 år gammalt kort) | Kingston Fury Renegade 2TB Gen4 | Crucial / Intel M.2 1+1TB Gen3 | MAG A850GL PCIE5 | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av agdraömn:

Jag gjorde klart min beställning tidigt på morgonen den 16 november. Den påbörjades direkt att jobbas på där statusen snabbt gick till plockad och sedan "under montering" eller liknande (minns ej). Redan på fredag-eftermiddag var den monterad. På måndagen den 20 november var statusen "efterkontroll". Tisdagen gick den tillbaka till montering, onsdagen efterkontroll igen. Sedan låg den i efterkontroll till fredagen då det ändrades till "färdig för funktionstest". Igår mitt på dagen ändrades statusen återigen till efterkontroll (3e gången) och nu ligger den fortsatt i den statusen.

När kommer jag få min dator tror ni?
Någon mer som beställt nu under Black Friday och har lyckats få sin dator än?

När jag beställde (alla delar fanns i lager) så stod det att den var färdig inom 8 dagar tror jag. Idag är 13e dagen sen de började bygga min dator. Jag har kontaktat Inet men de säger bara att de hoppas kunna skicka så snart som möjligt (de har inte kontaktat mig om att något skulle varit fel med datorn eller dylikt). Jag ville helst ha datorn i fredags eftersom jag var själv utan fru och barn i helgen men nu verkar det som att jag ska vara glad om jag får den till den här helgen som kommer. Ångrar att jag inte byggde själv bara.. Det var min tanke fram till att jag såg att det var gratis och man fick garanti när Inet byggde datorn. Men jag visste inte att det skulle ta över två veckor när man själv kan göra jobbet på ett par timmar

Status efterkontroll får datorn om något inte riktigt var som önskat under sluttest, kan vara allt från för höga temperaturer till att någon komponent inte fungerade som den skall/inte var kompatibel(även om det skulle vart så enligt pappret). Förmodligen har felet vart svår-identifierat varav de första åtgärderna inte löste problemet. Så mest troligt undersöker de varför din konfiguration inte lirar enligt förväntan, det kan även vara en komponent som felat som inte finns på lager eller att de behöver få en lösning godkänt av kundservice. Allt som allt behöver du inte oroa dig, du hade bara otur med din konfig

Permalänk
Medlem

Det var ett RAM minne som var felaktigt för mig. Nu har dom bytt det och den funktionstestas igen just nu.

Fick mail av Inet.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 White | ASUS Prime Z790-A | Intel i9 14900K | Artic Liquid Freezer II 360 | Corsair 2x32GB 5600Mhz DDR5 | Samsung 990 PRO M.2 2TB | DeepCool PX1200G 1200W | ASUS GTX 4080 | Samsung Odyssey C49G95 49"

Permalänk
Skrivet av Castel:

Det var ett RAM minne som var felaktigt för mig. Nu har dom bytt det och den funktionstestas igen just nu.

Fick mail av Inet.

Jag fick också exakt samma orsak i mail från Inet imorse. Ett RAM-minne jag aldrig lyckats hitta fel på när jag gjorde förundersökning av mina komponenter. Vill inte vara konspiratorisk men det är nog lättare att få nöjda kunder om man har ”bytt ut en defekt produkt” istället för att bara vara försenad med en vecka mot utlovat leveransdatum

Aja nu har jag gett upp att få datorn. Spännande väntan har övergått till frustration bara så nu vill jag knappt ha datorn längre😂

Permalänk
Medlem

Hehe min skickades iallafall idag vid 15.
Så med en jädra tur.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 White | ASUS Prime Z790-A | Intel i9 14900K | Artic Liquid Freezer II 360 | Corsair 2x32GB 5600Mhz DDR5 | Samsung 990 PRO M.2 2TB | DeepCool PX1200G 1200W | ASUS GTX 4080 | Samsung Odyssey C49G95 49"

Permalänk
Skrivet av Castel:

Hehe min skickades iallafall idag vid 15.
Så med en jädra tur.

Vafan! Varför är min fortfarande i ”färdig för funktionstest”😅 - När fick du mail om trasiga RAM? Aja hoppas den skickas imorgon så kanske postnord levererar den på lördag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agdraömn:

Vafan! Varför är min fortfarande i ”färdig för funktionstest”😅 - När fick du mail om trasiga RAM? Aja hoppas den skickas imorgon så kanske postnord levererar den på lördag.

Igår morse. Strax efter mailet från Inet så rasslade det till… redo för funktionstest, test slutförd, packas, skickad…

Imorgon lördag anländer datorn.
Så på pricken 10 dagar som utlovat.

Din rör säkert på sig på måndag.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 White | ASUS Prime Z790-A | Intel i9 14900K | Artic Liquid Freezer II 360 | Corsair 2x32GB 5600Mhz DDR5 | Samsung 990 PRO M.2 2TB | DeepCool PX1200G 1200W | ASUS GTX 4080 | Samsung Odyssey C49G95 49"

Permalänk
Medlem

Och nu har den anlänt 🎉👍

Visa signatur

Fractal Design Define 7 White | ASUS Prime Z790-A | Intel i9 14900K | Artic Liquid Freezer II 360 | Corsair 2x32GB 5600Mhz DDR5 | Samsung 990 PRO M.2 2TB | DeepCool PX1200G 1200W | ASUS GTX 4080 | Samsung Odyssey C49G95 49"

Permalänk

Fick datorn nu ikväll. Så blev 20 dagar totalt. Min tidigare ram-minnen var superdefekta tyvärr. Därför det dröjde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agdraömn:

Fick datorn nu ikväll. Så blev 20 dagar totalt. Min tidigare ram-minnen var superdefekta tyvärr. Därför det dröjde.

Kul! Njut av din nya dator!

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson